נתניהו הציג: אלה המהפכות שהממשלה מקדמת

איתי גדסי 2 Comment on נתניהו הציג: אלה המהפכות שהממשלה מקדמת

נתניהו בישיבת הממשלה: "היום אנחנו מקדימים רוב מדינות העולם, עם אחת הרכבות הממוחשבות המחושמלות מהשקטות והבטוחות ביותר. זהו חלק מחזון התחבורה הענק של רשת המטרו, שבכלל תעשה מהפך אדיר בכל התחבורה בלב הארץ, במרכז הארץ"

נתניהו בישיבת הממשלה צילום: OLIVIER FITOUSSI/POOL
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה: ״בשם אזרחי ישראל, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתם של שי ואביעד זכרונם לברכה. אב ובנו שנרצחו בפיגוע הקשה והאכזרי בחווארה. כוחות הביטחון פועלים עכשיו כדי לתפוס את הרוצח, ולבוא איתו חשבון. בדיוק כפי שעשינו עם כל מי שרצח ישראלים מאז הקמת הממשלה. גם יומו של המחבל הזה יגיע, ומהר יותר ממה שהוא חושב.

וידאו: איתי בית און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

video
play-sharp-fill

בנושא הרכבת הקלה: "ב-16 השנים של הממשלות בראשותינו, ביצענו רפורמות מהפכניות שהפכו את ישראל לאחת מהמדינות המתקדמות בעולם. אנחנו ממשיכים לנוע קדימה בכל העוצמה. ביום חמישי, הלכתי יחד עם חברתי שרת התחבורה, וחברי שר התחבורה לשעבר, וסגן שרת התחבורה, ואחרים, חנכנו את הרכבת הקלה הראשונה בגוש דן.

"כבר למחרת ביום הנסיעה הראשון, כמאה אלף ישראלים נסעו ברכבת החדשה. מאז קום המדינה, מדברים ומדברים על רכבת קלה בגוש דן, אנחנו עשינו את זה. היום אנחנו מקדימים רוב מדינות העולם, עם אחת הרכבות הממוחשבות המחושמלות מהשקטות והבטוחות ביותר. זהו חלק מחזון התחבורה הענק של רשת המטרו, שבכלל תעשה מהפך אדיר בכל התחבורה בלב הארץ, במרכז הארץ.

"כבר הפכנו את ישראל לצומת תחבורתי בינלאומי עם נמלי הים שבנינו, מדיניות השמיים הפתוחים שהובלנו, שאתה הובלה – השר ישראל כ״ץ. שדות תעופה בינלאומיים שבנינו והרחבנו, וטיסות מעל שמי סעודיה, שקיצרו דרמטית את הדרך למדינות המפרץ ולאסיה. זהו מזרח תיכון חדש באמת.

"המהפכה התחבורתית היא רק אחת מהמהפכות הרבות שהובלנו; הפכנו את ישראל למעצמה כלכלית, באמצעות מהפכת השוק החופשי שהובלנו. הפכנו אותה למעצמת אנרגיה באמצעות מהפכת הגז שהובלנו. הפכנו אותה למעצמת מים באמצעות מהפכת ההתפלה שהובלנו. הפכנו אותה למעצמה קיברנטית באמצעות מהפכת הסייבר שהובלנו. הפכנו את ישראל למעצמת שלום, שלום אמיתי, עם מהפכת הסכמי אברהם שהובלנו. ועוד היד נטויה.

על יוקר המחיה: "בימים אלו, אנחנו גם שוקדים על המהפכה ביוקר המחיה, על ידי הפחתת מכסים ופתיחת חסמים לייבוא, כדי להוריד את המחירים.

"בשעה שחברות הדירוג מורידות את דירוג האשראי של מעצמות גדולות, הן מאשררות את דירוג האשראי של ישראל ברמתו הגבוהה מאוד. הן רואות את נתוני האבטלה הנמוכים שלנו. את הצמיחה הגבוהה שלנו. את השקעות הענק של אינטל, אמזון ואנבידיה בישראל, את החברות החדשות שהן מחפשות עוד גז במים שלנו.

על העסקה עם גרמניה: "ואולי עסקה שמסמלת יותר מכל, את המהפכה העצומה במעמדה של ישראל, היא העסקה הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה, שחתמנו בשבוע שעבר עם גרמניה. עסקת ׳החץ 3׳, בשווי של 14 מיליארד שקל. עסקה זו ממחישה את השינוי הכביר שחל בתולדות עמנו, שהיה חסר ישע בזמן השואה, והוא מחוזר היום על ידי העולם כולו.

"אגב, יכול להיות שאנחנו נתרום למערכת ההגנה של גרמניה גם את דניאל פרץ, אנחנו נבחן את זה בימים הקרובים.

"בכל ישיבות הממשלה אנחנו מקדמים את מדינת ישראל בצעדים חדשים – היום אנחנו נאשר בממשלה זריקת עידוד למערכת הבריאות שלנו, באמצעות עידוד הבאת רופאים זכאי עלייה לישראל. זהו לא רק מהלך ציוני, זה גם מהלך חשוב שיסייע לבריאות של כולנו.

"אנחנו גם לא שוכחים לרגע את ירושלים, והמחייבות שלנו לעזור לכל תושביה. הממשלה תקבל היום החלטה חשובה, לטובת תושבי מזרח ירושלים. אני שמח וגאה שההחלטה שנקבל, בגובה של 3 מיליארד שקלים, הרבה יותר גבוה מכל סכום שתוקצב קודם לכן, לשרותים אזרחיים במזרח העיר.

"מאוחר יותר אנחנו נמסור על כך הצהרה מפורטת יחד עם השר לענייני ירושלים, שר האוצר, וראש עיריית ירושלים, אבל אני מבקש להודות לכם, ולכל מי שעמלו בנושא כבר עכשיו. תודה רבה לכם".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    לא משנה מה יעשה,
    לא שומע או קורא את מה שהשקרן אומר,
    הרי אף אחד לא מאמין לו.

    1. כל הכבוד סוף כל סוף ממשלה שעושה ,וכל המפרעים רק מקנאים